Introduction

chris7800

Good afternoon.

My name is Chris. I'm from Holland, love Led Zeppelin and m new to this board. 

I'm looking for someone who can tell me more about that famous first pressing of the first album with the turqoise lettering. I'm really looking for the specifics. I thought that this might the best place to start.

13 hours ago, chris7800 said:

Good afternoon.

My name is Chris. I'm from Holland, love Led Zeppelin and m new to this board. 

I'm looking for someone who can tell me more about that famous first pressing of the first album with the turqoise lettering. I'm really looking for the specifics. I thought that this might the best place to start.

Welkom in het virtuele gekkenhuis hier. De persing met de turquoise letters is de allereerste persing maar werd slechts zeer beperkt geperst (zoals een van de artikelen al vermeldde ongeveer tweeduizend stuk), en daarna vervangen door die met de oranje letters. Het ziet er naar uit dat de prijs inmiddels gigantisch is gestegen, want ik had er nog een in mijn handen in 1994 tijdens een bezoek aan Londen. De toenmalige prijs was 200 Britse Pond. Mocht je de befaamde eerste persing bezitten: gefeliciteerd, dan heb je iets zeer zeldzaams.

Na enig zoekwerk op Discogs kwam ik er trouwens achter dat er zelfs twee verschillende versies zijn met de turquoise letters, de credits op de labels heb je in twee variaties

Groeten uit Limboland, waar kom jij vandaan?

Goedenavond.

Bedankt voor de info. Ik kom uit Brabant. Ik heb ook al het een en ander gevonden. Ik heb inderdaad een exemplaar in handen. Ik probeer uit te zoeken of het een originele is. Ik kan me zo voorstellen dat deze plaat, gezien de zeldzaamheid, al meerder malen is nagemaakt. 

1 hour ago, chris7800 said:

Goedenavond.

Bedankt voor de info. Ik kom uit Brabant. Ik heb ook al het een en ander gevonden. Ik heb inderdaad een exemplaar in handen. Ik probeer uit te zoeken of het een originele is. Ik kan me zo voorstellen dat deze plaat, gezien de zeldzaamheid, al meerder malen is nagemaakt. 

Zoek op discogs, via het matrixnummer. Alle bijbehorende info staat er per persing aangegeven.

Er zijn nepversies van in omloop. Mocht jouw versie er dus zo goed als puntgaaf uitzien is de kans groot dat hij niet echt is.

Succes.

Good afternoon. I will stop with this exchange of Dutch posts. I realize that this is not very polite. Apologies.
Bottomline is i own the first album with the turqoise lettering and i'm trying te determine if it's a genuine pressing.
I did the usual discogs research and the links that were provided here are also very helpfull. Thanks again.
All things considered i thing there is a good chance that the cover is the real thing but the record inside is the one that is described on Discogs as version 5 with the scratched out number 8.
There is however another issue with the cover. It contains an autograph that i cant' read.  
All in all there a quite a few things that makes the mind wonder what kind of release this is.

Archived